Velikost textu

Aktuálně

 

Od 1. listopadu letošního roku začne platit nová smlouva se společností AVE na svoz komunálního odpadu. Oproti minulosti se platby obce budou odvíjet od skutečně provedeného počtu výsypů našich popelnic. Méně vysypaných popelnic bude znamenat nižší náklady pro obec, a naopak. Z důvodu této změny je potřeba přesně evidovat všechny nádoby na směsný komunální odpad.

Co evidence svezených nádob obnáší?

Z pohledu běžného občana se nic nemění. Zaměstnanec obce pouze nalepí na popelnice čárový kód, kterým bude v databázi přiřazena nádoba ke konkrétní adrese.  Pracovníci firmy AVE, která u nás na obci zajišťuje svoz odpadu, budou při výsypech nádob načítat jejich čárové kódy a k dané popelnici také doplní údaj o její plnosti. Získaná data budou po svozových dnech předána obci.

K čemu je evidence odpadů dobrá?

Díky takto vedené evidenci budeme moci lépe sledovat množství odpadů, které se z naší obce skutečně odváží. Také platby svozové firmě budou lépe odpovídat množství odpadu produkovaného v obci.

Nesvážejme vzduch!

Určitě se mnohým z Vás stalo, že jste měli v popelnici na dně, ale přesto jste si ji nechali vyvézt. Tento způsob však není příliš efektivní a obec de facto platí za výsyp vzduchu. Proto bude skvělé, když ke svozu budete přistavovat pouze popelnice co nejvíce plné. Budete-li mít nádobu plnou např. jen z poloviny, nechte ji vyvézt až další týden, kdy ji budete mít plnou. Zvýšením efektivity svozu můžeme ušetřit nemalé finanční prostředky, kterými Vás můžeme v budoucnu motivovat, například slevou z poplatku za odpady.

Kontakty

Obecní úřad Pluhův Žďár

Pluhův Žďár č.p. 66
378 24 Pluhův Žďár
Jižní Čechy, Jindřichohradecko

tel:

  • +420 384 382 255, 
  • +420 725 972 632

mail: 


Starosta

   Radim Beneš,  602 146 699
   starosta@obecpluhuvzdar.cz

Místostarosta

   Zdeněk Mareš, tel. 721 186 050

Kancelář starosty

   ing. Šárka Jarolímková,  725 972 632
   kancelar@obecpluhuvzdar.cz


Pracovní doba

   pondělí až pátek: 7.00 - 15.00